बुधवार, 11 मई 2022

IT Support Specialist



IT Support Specialists are responsible for analyzing, troubleshooting and evaluating technology issues. This role may support internal clients, helping to keep employees productive, or external customers of a company, helping them via the telephone or webchat.

You will be responsible for installing or upgrading components, setting up software, assisting with network administration, and resolving all IT support issues. To be successful as an IT specialist, you should have an in-depth knowledge of various computer hardware and software technologies

Typical IT Roles & Responsibilities


Information technology professionals study, design, develop, implement, support, and manage computer-based information systems, including both software applications and computer hardware.....




आईटी सहायता विशेषज्ञ तकनीकी मुद्दों के विश्लेषण, समस्या निवारण और मूल्यांकन के लिए जिम्मेदार हैं। यह भूमिका आंतरिक ग्राहकों का समर्थन कर सकती है, कर्मचारियों को उत्पादक, या कंपनी के बाहरी ग्राहकों को टेलीफोन या वेबचैट के माध्यम से मदद करने में मदद कर सकती है।

 आप घटकों को स्थापित करने या अपग्रेड करने, सॉफ़्टवेयर स्थापित करने, नेटवर्क प्रशासन में सहायता करने और सभी आईटी समर्थन मुद्दों को हल करने के लिए जिम्मेदार होंगे। एक आईटी विशेषज्ञ के रूप में सफल होने के लिए, आपको विभिन्न कंप्यूटर हार्डवेयर और सॉफ्टवेयर तकनीकों का गहन ज्ञान होना चाहिए

 विशिष्ट आईटी भूमिकाएं और जिम्मेदारियां


 सूचना प्रौद्योगिकी पेशेवर कंप्यूटर आधारित सूचना प्रणालियों का अध्ययन, डिजाइन, विकास, कार्यान्वयन, समर्थन और प्रबंधन करते हैं, जिसमें सॉफ्टवेयर एप्लिकेशन और कंप्यूटर हार्डवेयर दोनों शामिल हैं...।

कोई टिप्पणी नहीं:

एक टिप्पणी भेजें

COMPUTER SUPPORT LAPTOP SUPPORT

  Computer support is the process of providing diagnostic, troubleshooting, maintenance and repair services to a computer or similar device....