A computer support specialist is also commonly known as an IT specialist, network technician, tech support specialist, or network specialist
A computer specialist's responsibilities typically revolve around installing and repairing computer hardware and software. They meet with clients to identify their needs, examine and troubleshoot equipment, perform upgrades, and discuss the extent of repairs or replacements to clients..
on any given day, your computer support specialist can be found setting up or fixing network systems, installing firewalls, software, spyware or spam software, and setting up wireless modems. They spend their days monitoring and managing your network to spot any problem
Computer support specialists assist computer users and organizations. These specialists either maintain computer networks or provide technical help directly to computer.
computer support specialists give advice and help to anyone who uses a computer in an organization . They receive the phone calls for help and respond to handle the problems. Most of the time, the IT specialist can solve the problem remotely, but they are also available to make on-site visits
एक कंप्यूटर विशेषज्ञ की जिम्मेदारियां आमतौर पर कंप्यूटर हार्डवेयर और सॉफ्टवेयर को स्थापित करने और मरम्मत करने के इर्द-गिर्द घूमती हैं। वे ग्राहकों के साथ उनकी जरूरतों की पहचान करने, उपकरणों की जांच करने और समस्या निवारण करने, उन्नयन करने और ग्राहकों को मरम्मत या प्रतिस्थापन की सीमा पर चर्चा करने के लिए मिलते हैं।
कंप्यूटर सहायता विशेषज्ञ किसी भी व्यक्ति को सलाह और सहायता देते हैं जो किसी संगठन में कंप्यूटर का उपयोग करता है। वे मदद के लिए फोन कॉल प्राप्त करते हैं और समस्याओं को संभालने के लिए प्रतिक्रिया देते हैं। अधिकांश समय, आईटी विशेषज्ञ दूर से ही समस्या का समाधान कर सकते हैं, लेकिन वे साइट पर विज़िट करने के लिए भी उपलब्ध होते हैं
एक कंप्यूटर सहायता विशेषज्ञ को आमतौर पर एक आईटी विशेषज्ञ, नेटवर्क तकनीशियन, तकनीकी सहायता विशेषज्ञ या नेटवर्क विशेषज्ञ के रूप में भी जाना जाता है
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